Obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé na základě kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím: Jabimetal s.r.o., IČO: 19582153, DIČ: CZ19582153, 37810 České Velenice č.ev. 139, Česká republika, společnost zapsaná v Obchodním rejstříku u Krajského soudu v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 33397 (dále jen „Prodávající“) a spotřebitelem nebo podnikající fyzickou nebo právnickou osobou (dále jen „Kupující“) prostřednictvím internetového obchodu (dále jen „e-shop“) na internetových stránkách www.jabimetal.eu, které mají českou jazykovou verzi www.jabimetal.cz a německou jazykovou verzi www.jabimetal.at.
Podrobnější a aktuální informace o Prodávajícím jsou k nalezení na internetových stránkách Prodávajícího, například v sekcích „Impressum“, „O nás“, nebo „Kontakty“.
Spotřebitelem je každý zákazník, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná.
Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku. Pokud uvede Kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že je ve smluvním vztahu s Prodávajícím považován za Kupujícího - podnikatele.
Kupující vytvořením a odesláním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito OP, a že s těmito OP výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
Tyto OP jsou nedílnou součástí smlouvy. Platné znění OP je k dispozici na internetových stránkách Prodávajícího v sekci „Obchodní podmínky“ nebo v kamenné provozovně Prodávajícího. Znění OP může být průběžně aktualizováno, tímto nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění OP.
II. Sdělení před uzavřením smlouvy (Prodávající sděluje Kupujícímu, že …)
Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (jsou dány tarifem internetového připojení dle operátora Kupujícího, Prodávající si neúčtuje žádné další poplatky).
Prodávající může po Kupujícím požadovat úhradu celé kupní ceny nebo zálohy před započetím plnění objednávky, a to zejména v případě požadavků kupujícího na poskytnutí specifických služeb (jako například dělení, vrtání, ohýbání, doprava nadrozměrného nebo těžkého zboží apod.).
Ceny zboží a služeb jsou v e-shopu provozovaném Prodávajícím uváděny včetně DPH i bez DPH. Kupní cena zboží je cena, která je v e-shopu uvedena u objednávaného zboží v okamžiku odeslání objednávky Kupujícím. Kupní cena zboží neobsahuje náklady na dopravu zboží Kupujícímu ani případné náklady spojené s úhradou kupní ceny. Cena dopravy a cena za zvolený způsob platby jsou uvedeny samostatně v procesu objednávky v kroku „2. Doprava a platba“. Kupující si zde může sám vybrat druh dopravy a způsob platby, který mu nejlépe vyhovuje. Cena dopravy a platby se zobrazí v samostatném cenovém rozpisu.
Položky zboží v e-shopu jsou zobrazovány s názvem a popisem základních vlastností, s obrázkem (foto, výkres apod.), případně s detailním popisem. Název a popis zboží jsou určující pro provedení, jakost a kvalitu zboží. Obrázky zboží v e-shopu jsou pouze ilustrativní a nemusí zobrazovat skutečný vzhled, velikost, detail tvaru, barvu zboží apod. Prodávající nenese zodpovědnost za případné nesrovnalosti.
Kupující spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit (s výjimkou níže vyjmenovaných případů, kdy od smlouvy odstoupit nemůže) ve lhůtě čtrnácti dnů, která běží, jde-li o
- kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží
- smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží
- smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.
Toto odstoupení od smlouvy musí Kupující zaslat na adresu sídla Prodávajícího, nebo na e-mailovou adresu Prodávajícího, nebo případně sdělit osobně v provozovně Prodávajícího. Potřebné kontakty jsou uvedeny na internetových stránkách Prodávajícího.
Náklady spojené s dodáním a vrácením zboží v důsledku odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího se Kupující zavazuje zcela uhradit Prodávajícímu.
Kupující spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy (§ 1837 občanského zákoníku):
- o poskytování služeb, jestliže byly splněny s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím
- o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů
- o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit
- o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal
- o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu
Spotřebitel má povinnost uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo.
Spotřebitel může uplatnit stížnost na kontaktní e-mailové adrese Prodávajícího info@jabimetal.eu, případně se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
V případě, že si Kupující objedná v e-shopu Prodávajícího zboží, které v době odeslání objednávky není skladem (zboží s vyznačenou skladovou dostupností „Na objednání“ nebo „Skladem u dodavatele“), nebo které je skladem pouze v částečném množství (skladem je menší množství, než objednává Kupující), je cena takového zboží pouze předběžná. Výsledná cena zboží se může případně lišit. O případné změně ceny bude Prodávající Kupujícího před započetím realizace takové objednávky informovat. V případě, že Kupující nebude se změnou ceny souhlasit, může od smlouvy odstoupit (zrušit objednávku). Prodávající začne s vyřizováním objednávky až po vyjádření Kupujícího ke změně ceny zboží. Prodávající si u zboží, které není v době odeslání objednávky Kupujícím skladem, vyhrazuje právo změnit termín dodání, eventuelně i opakovaně. V případě podstatné změny termínu dodání má Kupující právo od smlouvy odstoupit. Pokud se změní vstupní podmínky, ze kterých vycházel Prodávající v době odeslání objednávky neskladového zboží Kupujícím do té míry, že na Prodávajícím nebude možné rozumně požadovat, aby byl takovou objednávkou vázán, má Prodávající právo tuto objednávku zrušit bez dalšího a následně o tom informovat Kupujícího.
III. Smlouva
Uzavření smlouvy
Kupující vytvoří objednávku tím, že vloží vybrané zboží či službu do košíku, vybere způsob dopravy a platby, vyplní veškeré povinné údaje návrhu objednávky, odsouhlasí tyto OP a podmínky ochrany osobních údajů, a odešle objednávku Prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Potvrdit a odeslat objednávku zavazující k platbě“ v kroku „4. Rekapitulace“. Před odesláním objednávky může Kupující kontrolovat, měnit a upravovat jím zadávané údaje. Prodávající považuje údaje, které uvede Kupující v objednávce, za správné. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky vytvořené Kupujícím ze strany Prodávajícího. Toto potvrzení Prodávající pošle neprodleně po obdržení objednávky na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou uvedl ve své objednávce. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů, není-li v OP uvedeno jinak.
Kupující bere na vědomí, že Prodávající není povinen uzavřít s Kupujícím smlouvu a že vystavení zboží v e-shopu není nabídkou k uzavření kupní smlouvy ve smyslu ustanovení §1732 Občanského zákoníku. Kupující souhlasí s použitím telekomunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy.
IV. Odstoupení od smlouvy
Pokud je smlouva uzavřena pomocí komunikace na dálku (přes internetový obchod) má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží (pokud je předmětem kupní smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží). Odstoupení od smlouvy musí být Prodávajícímu odesláno ve lhůtě dle předchozí věty.
Prodávající umožňuje spotřebiteli odstoupit od smlouvy s využitím vzorového formuláře, který poskytuje na svých internetových stránkách v sekci „Odstoupení od smlouvy“.
Odstoupení od kupní smlouvy může Kupující zaslat na adresu provozovny Prodávajícího:
Jabimetal s.r.o., 37810 České Velenice č.ev. 139
nebo na e-mailovou adresu Prodávajícího: info@jabimetal.eu.
Prodávající potvrdí spotřebiteli bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí.
Odstoupí-li Kupující spotřebitel od kupní smlouvy, nese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží Prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Kupující vrátí Prodávajícímu zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy.
Zboží by měl Kupující spotřebitel vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v jakém zboží převzal. Kupující spotřebitel odpovídá Prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
V případě, že Kupující spotřebitel odstoupí od smlouvy, vrátí Prodávající peněžní prostředky přijaté od spotřebitele (kromě částky představující dodatečné náklady na dodání zboží vzniklé v důsledku zvoleného způsobu dodání zboží kupujícím, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání zboží nabízený prodávajícím) do 14 dnů od odstoupení od smlouvy spotřebitelem stejným způsobem, jako je přijal. Prodávající vrátí spotřebiteli přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Náleží-li Prodávajícímu náhrada za snížení hodnoty zboží, bude tato započtena na pohledávku Kupujícího spotřebitele na vrácení kupní ceny.
Odstoupí-li Kupující spotřebitel od smlouvy, Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.
V případě, že Kupující je podnikatelem, tedy zboží a služby nakupuje v rámci své obchodní či podnikatelské činnosti (o tomto rozhoduje uvedení IČ v objednávce Kupujícího a uvedení IČ na nákupním dokladu), právo na odstoupení nevzniká, neboť zákon tuto možnost neuvádí.
Mimo případů stanovených zákonem je Prodávající oprávněn odstoupit od smlouvy v případě zjevné chyby v ceně zboží ve lhůtě 14 dnů od uzavření kupní smlouvy. Prodávající dá srozumitelným způsobem (např. stornem objednávky zaslaným na e-mailovou adresu kupujícího), že od smlouvy odstupuje.
V. Ceny
Internetový obchod www.jabimetal.eu obsahuje seznam zboží nabízeného prodávajícím k prodeji, a to včetně uvedení cen jednotlivého nabízeného zboží. Nabídka prodeje zboží a jeho ceny platí po dobu, kdy jsou zobrazovány v e-shopu. Zboží není objednáno pouhým vložením do košíku bez odeslání objednávky Prodávajícímu, ceny se na e-shopu mohou měnit a změny cen se projeví i na zboží vloženém do košíku. Veškeré nabídky prodeje umístěné ve webovém rozhraní obchodu jsou nezávazné a Prodávající není povinen uzavřít smlouvu ohledně tohoto zboží. A to zejména v případě, kdy s ohledem na požadované množství došlo ke změně ceny u dodavatele zboží.
Ceny uvedené u jednotlivých druhů zboží jsou konečné, tj. včetně DPH, všech dalších daní a poplatků, které musí Kupující pro získání zboží zaplatit, to se však netýká případných poplatků za dopravné, dobírečné a nákladů na komunikaci prostředky na dálku, které jsou uváděny až v tzv. nákupním košíku, a jejichž výše se odvíjí od volby Kupujícího.
Akční ceny platí pouze do vyprodání zásob akčního zboží nebo do skončení akce, podle toho, co nastane dříve.
Ceny uvedené v e-shopu jsou platné pro všechny zákazníky pouze při objednání přes e-shop (samozřejmě i při osobním odběru na kamenné provozovně po předchozím objednání přes e-shop).
Ceny v kamenné provozovně při osobním nákupu bez předchozí objednávky přes e-shop se mohou lišit od cen uvedených na e-shopu. E-shop má nastaven systém slev a cenová hladina je nižší než v kamenné prodejně.
Prodávající také může uzavřít s Kupujícím kupní smlouvu na základě individuálně sjednaných podmínek a cen.
Ceny v české jazykové verzi na internetových stránkách www.jabimetal.cz jsou uvedeny v měně CZK, v českých korunách. Ceny v německé jazykové verzi na internetových stránkách www.jabimetal.at jsou uvedeny v měně EUR.
VI. Platební podmínky
Cenu za zboží a služby dle smlouvy může Kupující Prodávajícímu uhradit některým z níže uvedených způsobů. Konkrétní způsob platební podmínky si Kupující může zvolit při tvorbě objednávky v e-shopu v kroku „2. Doprava a platba“.
Varianty platebních podmínek:
- platba v hotovosti na prodejně Prodávajícího při osobním vyzvednutí objednávky (tento typ platby není zpoplatněn)
- platba v hotovosti při převzetí zboží od řidiče dopravy Jabimetal – vlastní doprava Prodávajícího (tento typ platby není zpoplatněn)
- platba převodem na fakturu, je poskytována pravidelným zákazníkům na základě uzavřené smlouvy s dohodnutou dobou splatnosti faktur (tento typ platby není zpoplatněn)
- platba převodem předem na základě vystavené zálohové faktury nebo proforma faktury. Kupující bere na vědomí, že objednávka bude připravována a následně předána k expedici až v okamžiku připsání příslušné částky (tento typ platby není zpoplatněn)
- platba na dobírku externímu dopravci, kterého zvolí Kupující (tento typ platby je zpoplatněn).
- Platba kartou online / Platba online bankovním převodem
Prodávající vystaví Kupujícímu daňový doklad dle platné legislativy. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
Dnem úhrady kupní ceny zboží je den připsání kupní ceny na bankovní účet Prodávajícího, nebo den převzetí hotovosti Prodávajícím nebo dopravcem.
Kupující výslovně souhlasí s tím, aby mu Prodávající zasílal daňové doklady, včetně faktur a zálohových faktur v elektronické podobě (namísto dokladu v písemné formě) na jeho e-mailovou adresu uvedenou v objednávce. Fakturační údaje Kupujícího nelze měnit po odeslání objednávky.
Zboží zůstává do úplného zaplacení kupní ceny ve vlastnictví Prodávajícího, avšak nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží Kupujícím. Prodávající si vyhrazuje právo nabídnout Kupujícímu pouze vybrané způsoby platby dle vlastního uvážení.
Podle zákona o evidenci tržeb je Prodávající povinen vystavit Kupujícímu účtenku a zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online. V případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
VII. Dodací podmínky
Způsob dodání si Kupující zvolí při vytváření objednávky v e-shopu, buď formou osobního odběru na prodejně nebo formou dodání ze strany Prodávajícího. Nabízené způsoby dopravy a ceny dopravy se zobrazí při vytváření objednávky v kroku „2. Doprava a platba“. Kupující je povinen vyplnit údaje nutné pro dodání zboží, zejména adresu místa dodání a kontakt na osobu, která má zboží převzít (telefonní číslo).
Termín dodání je stanoven na základě dohody mezi Prodávajícím a Kupujícím. Pokud strany ve smlouvě nesjednají čas dodání zboží, dodá Prodávající Kupujícímu zboží v přiměřené době vzhledem k výrobním a logistickým možnostem Prodávajícího, nejpozději do 14 dnů od uzavření smlouvy nebo zaplacení kupní ceny zboží, podle toho, která skutečnost nastane později. Přesný termín dodání zboží Prodávající dohodne (e-mailem, telefonicky, SMS) s Kupujícím alespoň jeden pracovní den před zamýšleným termínem dodání. Kupující bere na vědomí, že předpokládaný čas doručení se může změnit v závislosti na logistických možnostech dopravců, o čemž bude Prodávající Kupujícího neprodleně informovat. V případě zásahu vyšší moci či výpadku informačního systému Prodávající nenese zodpovědnost za přiměřené zpoždění dodání zboží.
Nebude-li zboží předáno osobním odběrem na pobočce a je-li zboží zakoupeno Kupujícím, který je v době okamžiku koupě plátce DPH, a je fakturováno s 0% sazbou DPH, pak musí být místem dodání adresa sídla či provozovny uvedená v obchodním, živnostenském či obdobném rejstříku.
Bezprostředně při převzetí zboží od přepravce je Kupující povinen překontrolovat počet balení a neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad to neprodleně oznámit dopravci. Kupující může odmítnout převzetí zásilky od přepravce, která je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od přepravce převezme, je nezbytné toto poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu info@jabimetal.eu, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem nebo poštou Prodávajícímu. Tím nejsou dotčena práva Kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
Prodávající se zavazuje uzavřením smlouvy, že Kupujícímu odevzdá zboží uvedené v objednávce, jakož i doklady vztahující se ke zboží, a umožní mu nabýt vlastnické právo k tomuto zboží a Kupující se zavazuje, že zboží uvedené v objednávce převezme a zaplatí Prodávajícímu jeho kupní cenu a náklady spojené s dopravou zboží prostřednictvím zvoleného způsobu úhrady. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny.
Má-li Prodávající zboží odeslat Kupujícímu – podnikateli, odevzdá zboží Kupujícímu, tím, že zboží předá prvnímu dopravci k přepravě pro Kupujícího – podnikatele, a umožní Kupujícímu - podnikateli uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci.
Má-li Prodávající zboží odeslat Kupujícímu - spotřebiteli, je zboží odevzdáno Kupujícímu - spotřebiteli, až když dopravce zboží Kupujícímu - spotřebiteli předá.
Prodávající splní povinnost odevzdat věc Kupujícímu, umožní-li mu nakládat s věcí v místě plnění a včas mu to oznámí. Pokud Prodávající odvolá dopravní prostředek z důvodu prodlení Kupujícího s převzetím zboží, a strany si nedohodnou náhradní termín dodání zboží, splní Prodávající svoji povinnost dodat zboží tím, že umožní Kupujícímu nakládat se zbožím na adrese prodejny Prodávajícího a tuto skutečnost Kupujícímu oznámí. Nepřevezme-li Kupující zboží (platí při osobním odběru Kupujícím anebo dopravě zajištěné ze strany Prodávajícího), je Prodávající oprávněn odstoupit od smlouvy.
V případě, že je z důvodu na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve smlouvě dohodnuto, je Kupující povinen Prodávajícímu uhradit náklady spojené s opakovaným dodáním zboží, respektive náklady spojené s jiným způsobem dodání. Pokud dopravu zboží do místa dodání zajišťuje Prodávající, je Kupující povinen zajistit vykládku zboží (manipulační techniku a přebírající oprávněnou osobu).
Prodávající odevzdá Kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení. Není-li ujednáno, jak má být zboží zabaleno, zabalí Prodávající zboží pro expedici a pro přepravu podle zvyklostí.
Prodávající je oprávněn přizpůsobit množství dodávaného zboží s přihlédnutím k jeho povaze a formě, v jaké je vyráběno (např. zaokrouhlit na skutečné výrobní délky tyčového materiálu, dodání zbytků materiálu, jejichž délka je menší, než 18 % výrobní délky). Pokud Prodávající dodá z tohoto důvodu větší množství zboží, než bylo ujednáno, je Smlouva uzavřena i na toto přebytečné množství.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
VIII. Provozní doba
Objednávat či poptávat zboží a služby přes webové rozhraní lze 24 hodin 7 dní v týdnu.
Zpracování objednávek či poptávek Prodávajícím probíhá v pracovní dny od 8:00 do 15:30 hod.
IX. Odpovědnost za vady a jakost při převzetí
Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že prodávané zboží nemá vady, a v době, kdy Kupující věc převzal má prodávané zboží užitné vlastnosti smlouvou požadované, Prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady u spotřebního zboží, která se vyskytne v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Po skončení šesti měsíců musí však kupující prokázat, že vada existovala již v době převzetí. To se však netýká:
- u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána
- na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
- vyplývá-li to z povahy věci
- u spotřebního zboží je Kupující oprávněn uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř (24) měsíců, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.
V případě, že zboží nemá vlastnosti stanovené v § 1261 z.č. 89/2012 Sb. při převzetí Kupujícím, má Kupující právo na to, aby Prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu zboží uvedl do stavu odpovídajícímu smlouvě, a to podle požadavku Kupujícího buď výměnou, nebo její opravou. Není-li takový postup možný nebo Kupující neodstoupí od smlouvy, může požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží. To neplatí, pokud Kupující před převzetím zboží o rozporu se smlouvou věděl anebo rozpor se smlouvou sám způsobil.
Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující na adrese provozovny Prodávajícího. Kupující sdělí důvod reklamace a číslo dokladu o zakoupení zboží u Prodávajícího.
Prodávající vystaví spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace Kupující požaduje – a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání. Dopravu reklamovaného zboží k prodávajícímu nese na své náklady a nebezpečí spotřebitel. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy se Prodávající o reklamaci dozvěděl. Reklamace včetně odstranění vady bude zpracována bez zbytečného odkladu, nejpozději do třiceti dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se spotřebitelem nedohodne jinak.
O vyřízení a ukončení reklamace bude Prodávající Kupujícího informovat telefonicky, SMS zprávou nebo emailem. V případě uznané reklamace Prodávajícím zajišťuje a hradí Prodávající dopravu reklamovaného zboží i zboží splňujícího původní požadavek Kupujícího.
Neoznámil-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
Záruka na zboží a servis
V případě uplatnění záruky na zboží prokazatelně zakoupené u Prodávajícího servisní místo kamenná prodejna Prodávajícího.
X. Ochrana osobních údajů
Prodávající prohlašuje, že osobní údaje, které Kupující předá Prodávajícímu, aby umožnil splnění objednávky či vyřízení poptávky, jsou Prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, především zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů v platném znění, a s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (nařízení o ochraně osobních údajů).
Podrobné informace o zpracovávání a ochraně osobních údajů Kupujícího jsou uvedeny na internetových stránkách Prodávajícího v sekci „Zpracování a ochrana osobních údajů“.
XI. Závěrečná ustanovení
Smluvní vztahy a případné spory vzniklé ze smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.
Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené OP občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Je-li smluvní stranou podnikatel, řídí se vztahy neupravené OP občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.).
Případné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím lze řešit i mimosoudně. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz
Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.
Pokud má Kupující ve svém internetovém prohlížeči předvolený jazyk čeština nebo jiný jazyk s výjimkou němčiny, bude po zadání internetové adresy www.jabimetal.eu přesměrován na stránky www.jabimetal.cz, které jsou celé v českém jazyce. Pokud má předvolenu němčinu, bude přesměrován na www.jabimetal.at, které jsou do německého jazyka přeloženou verzí stránek www.jabimetal.cz. V případě nesrovnalostí v překladu mezi českou a německou verzí platí vždy česká verze jako výchozí a správná. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu Kupujícího překlad textu smlouvy (zejména z německé jazykové verze internetových stránek), platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.
Tyto Obchodní podmínky jsou platné a účinné od 8.11.2023.